Goodiebag inspiratie: ideeën en tips
Zet je bedrijf op de kaart en laat een blijvende indruk achter door (nieuwe) klanten en bezoekers te verrassen met goodiebags. Geschikt voor vrijwel iedere branche én iedere gelegenheid. Maar wat is een goodiebag eigenlijk en hoe stel je de perfecte goodiebag samen? Dat leggen we uit in deze blog. Ook als je op zoek bent naar goodiebag inspiratie zit je goed. Want we zijn zelf aan de slag gegaan en hebben een aantal goodiebag ideeën voor jou opgesomd die populair en veelzijdig zijn!
Wat is een goodiebag?
Een goodiebag is een tas gevuld met relatiegeschenken en promotieartikelen die gratis weggeven worden aan het eind van een evenement of speciale gelegenheid. De waarde van een goodiebag is heel verschillend. Zo zijn er goedkope goodiebags en hele luxe goodiebags. Waar je voor kiest hangt helemaal af van jouw budget én doelgroep. Daarnaast zijn de gelegenheden waarbij je een goodiebag kunt weggeven ook heel uiteenlopend. Denk bijvoorbeeld aan een sportevenement, een seminar of een beurs. Maar ook bij de lancering van een nieuw merk of product wordt vaak een goodiebag weggegeven.
Bekijk hier de mogelijkheden voor verschillende: goodiebag tasjes.
Meer weten over onze relatiegeschenken en hoe je ze kan inzetten? Neem dan eens een kijkje bij onze blog: ‘Wat zijn relatiegeschenken?’
Goodiebag inspiratie
Even geen inspiratie voor je goodiebag? Wij delen graag een aantal populaire én actuele goodiebag ideeën met je zodat je meteen aan de slag kan:
1. De duurzame goodiebag
Staat duurzaamheid centraal bij jouw onderneming of evenement? Stel dan een goodiebag samen met een duurzaam tintje. Denk aan recyclebaar groeipapier als kaartje, leuke duurzame potloden, een mooie gerecycelde waterfles en een luxe Dopper Steel voor warme dranken.
Wat zit er in deze goodiebag?
Ontdek hier al onze duurzame relatiegeschenken!
2. De home-office goodiebag
Heeft jouw onderneming het thuiswerken inmiddels omarmd? Of wil je graag meer aandacht voor dit onderwerp creëren tijdens een beurs of seminar? Dan is deze home-office goodiebag perfect: een bedrukte fotomok, een duurzaam notitieboekje, een powerbank en een USB stick om de werkplek compleet te maken. Alles zit erin!
Wat zit er in deze goodiebag?
- Fotomok
Bekijk al onze kantoorartikelen!
3. De bourgondische goodiebag
Genieten met een hoofdletter G. Deze goodiebag is perfect voor ondernemers actief op het gebied van food en leisure. Kies voor een mooie gevulde wijnkist, een bedrukte flesopener en smakelijke lekkernijen zoals chocolade. Maak het af met een luxe jute tas om elke week weer al je bourgondische boodschappen te halen!
Wat zit er in de goodiebag?
- Jute tas
Ontdek hier al onze wijgeschenken!
5 tips: Goodiebag samenstellen
Een goede goodiebag samenstellen kan lastig zijn. Het aanbod is enorm, maar er is helaas geen one-size-fits-all optie. Daarom moet de creativiteit van jou komen! Om je hierbij te helpen delen we 5 tips met je, inclusief een aantal goodiebag ideeën om de perfecte goodiebag samen te stellen:
1. Zorg dat de doelgroep centraal staat
Spreek je met jouw product of evenement een bepaalde doelgroep aan op basis van geslacht, leeftijd of inkomensklasse? Zorg dan dat de inhoud van de goodiebag overeenkomt met dit profiel. Ook de kwaliteit is hierbij belangrijk. Het doel is namelijk dat ze de producten uit jouw goodiebag actief gaan gebruiken. Door te kiezen voor hoogwaardige promotieartikelen die bij de doelgroep passen, voorkom je dat de goodiebag direct in de prullenbak belandt!
2. Ga op zoek naar een passend thema
Organiseer je een evenement voor de horeca, waarbij er allerlei nieuwe ontwikkelingen gepresenteerd worden? Zorg dan voor een passende goodiebag die dit ook uitstraalt. Naast een fles wijn, kun je de goodiebag bijvoorbeeld vullen met speciale gadgets of bijpassende producten die elkaar versterken zoals een vacuümdop of chocolade. Want hoe leuk jouw goodiebag ook is, deze doelgroep zit waarschijnlijk niet te wachten op een opblaasbare strandbal. Houd dus vast aan je thema!
3. Personaliseer de goodiebag met je logo!
Dit is een hele belangrijke! Wil je ook top of mind blijven bij je bezoekers lang nadat het evenement geëindigd is? Zorg dan ervoor dat je logo duidelijk zichtbaar is op de goodiebag én de inhoud. Hoe vaker potentiële klanten jouw logo voorbij zullen zien komen, hoe groter de kans dat ze uiteindelijk bij jou zullen aankloppen. Want een succesvolle marketingstrategie draait om herhaling én herkenbaarheid!
4. Kies voor praktische relatiegeschenken
Ook hier speelt de kracht van herhaling weer een rol. Want hoe praktischer het geschenk hoe vaker het waarschijnlijk gebruikt zal worden door de ontvanger. En dat is precies wat je wilt! Probeer bij het samenstellen van je goodiebag dan ook altijd te zorgen voor een goede mix van producten zodat je zo lang mogelijk profiteert van extra zichtbaarheid.
5. Maak van de tas zelf ook een geschenk!
Veel bedrijven kiezen voor een wegwerptas als goodiebag. Het draait immers om de inhoud van de goodiebag. Fout! Want door te kiezen voor een stevige katoenen tas is de kans goot dat deze uiteindelijk ook actief gebruikt zal worden als boodschappentas, strandtas of sporttas. Hierdoor maakt de ontvanger van jouw goodiebag keer op keer reclame voor jou zonder het te weten. Investeer dus ook in de goodiebag zelf!