Maxilia wint wéér de award voor de beste van de promotionele branche.
Trots, blij, opgelucht. Dat is het gevoel dat heerst bij Maxilia. Op de jaarlijkse PromZ leveranciersdagen werden de prijzen voor de beste spelers in de promotionele branche weer uitgereikt. Maxilia won in hun categorie de award voor ‘Best Online Performance 2022’. En dat is niet voor het eerst.
PromZ reikt elk jaar prijzen uit aan bedrijven die het verschil maken in de branche. Naast verschillende prijzen voor leveranciers, is er ook een award voor de beste distributeur. Maxilia is blij deze prijs weer te ontvangen. Van de acht keer dat de prijs werd uitgereikt, is dit al de vierde keer dat de onderneming uit Rhenen deze wint.
Kers op de taart.
Maxilia is één van de grootste distributeurs van de branche. Ze leveren bedrukte promotieartikelen en relatiegeschenken aan bedrijven, in meerdere Europese landen. En dat al 15 jaar. In die tijd is er veel veranderd en ontwikkeld. Op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid wil Maxilia verder door ontwikkelen. “Het is mooi om te zien dat we met deze prijs beloond worden voor al het werk dat achter de schermen is gedaan”, aldus Vincent de Wit, die al ruim 8 jaar werkzaam is bij Maxilia. “We hebben een hoop te vieren dit jaar: we zijn 15 jaar actief, lanceren een nieuwe huisstijl, maken een transitie door in de bedrijfsopzet en dan winnen we óók nog deze prijs. Dat zie ik wel als compliment voor al het werk wat gedaan is. Een kers op de taart.”
Duurzaamheid maakt hét verschil.
Uit het jurycommentaar bleek dat het een ‘close call’ was met onze naaste concurrenten. “Daar moeten we werk van maken”, zegt De Wit. “Laten we doorgaan op de weg die we ingeslagen zijn en onze visie omzetten in daadkracht.” Vooral op het impact maken verwacht het bedrijf een revolutie. Dat is niet alleen iets voor de promotionele branche, maar zie je overal om je heen. Het is een ‘must’ om ook aan de wereld om ons heen te denken. De Wit licht toe: “Wij willen hier het voortouw in nemen en bewustzijn creëren. Zo hebben we de Max Responsibility Score ontwikkeld. Een eigen initiatief om de sociale en duurzame waarde van alle producten langs dezelfde schaal te leggen.” Deze score houdt rekening met materiaal, duurzaamheid en certificaten, maar ook met het transport en de werkomstandigheden in de fabriek. “Een hele puzzel om in kaart te brengen, maar het is een eerlijke manier om bewuste keuzes te maken.”
Niet alleen de werknemers, maar ook de klanten van Maxilia worden bedankt voor de steun en hun stem op ‘De beste van de branche’. “Dit geeft weer een boost om door te pakken en is een blijk van waardering vanuit de achterban”, geeft De Wit aan. “Volgend jaar gaan we ervoor om deze award wéér in ontvangst te nemen.”