ᐅ • Vijf marketingstips om het hoofd koel te houden

Met deze marketingtips houd je het hoofd koel

Kilometerslang is het uitzicht naar een mooie, zwoele zomeravond in Frankrijk. Waarschijnlijk heb je bij aankomst eerst een paar dagen nodig om bij te komen. Naast de rit, vergt ook een koffer inpakken al de nodige inspanning. Zonnebrand? Check. Insectenspray? Nog even naar de drogisterij. Pas ik nog wel in mijn badkleding?! Ach, in de koffer ermee. Om vervolgens meer dan de helft van jouw vakantieoutfits onberoerd te laten.

En dan praten we enkel over het ‘simpele’ gedeelte. Op het werk moet namelijk ook alles vlekkeloos verlopen. Of je ook nog éven bij die leverancier wil peilen of de order is ontvangen? Welja, dat kan er ook nog wel bij op jouw overvolle to-do-lijstje. Hoe houd je je hoofd koel deze zomer? En, nog belangrijker: hoe weet je jouw klanten te boeien, terwijl jij achterover leunt? Wij geven vijf tips om het hoofd boven water te houden:

 

1. Houd de (strand)bal in eigen hand.
Blijf niet languit op jouw ligbed hangen, maar neem de leiding. Het is heel belangrijk om bestaande klanten te binden. Wacht niet totdat je gebeld wordt, maar pak zelf de telefoon. Het kan soms net dat ene duwtje in de rug zijn om een flinke klant binnen te slepen in de zomerperiode.
 

2. Vier de zomer.
Organiseer een barbecue, een tennistoernooi of een andere netwerkbijeenkomst. Een beloning is minstens zo belangrijk om ervoor te zorgen dat klanten je trouw te blijven én aanprijzen bij anderen.
 

3. Nieuwe klanten vinden.
Het blijft een ingewikkeld proces. Laat ook hen weten wat je te bieden hebt. Zoeken zij ijs en heb jij de meest originele smaken? Laat klanten weten wat je doet en wat jouw bedrijf voor hen kan betekenen. En inventariseer in jouw klanten. Weet wat zij nodig hebben, want voordat je het weet is het ijs gesmolten…


4. Ga offline, maar verdwijn niet helemaal onder die parasol.
Wil je niet aan werk denken, maar blijft dat een lastige opgave? Sociale media, zoals LinkedIn, is dé zonnebrand onder ondernemers. Contact (onder)houden is de manier om niet te verbranden. Dat kan zelfs al met één druk op de knop.
 

5. Wees niet bang om op te vallen.
Zorg ervoor dat alles achter de schermen ‘bikiniproof’ is. Zorg dat jouw website bezoekers stimuleert om in actie te komen en speel jezelf in de kijker door online zichtbaar én aantrekkelijk te zijn.

Relax. Laat de temperatuur niet naar je hoofd stijgen. Je hebt deze vakantie meer dan verdiend. Zorg dat alles voor vertrek geregeld is en breng jouw collega’s daarvan op de hoogte, zodat alle neuzen dezelfde kant op wijzen voor vertrek. Zij kunnen jouw taken wellicht overnemen. En die zomerkleding? Maak je niet dik. De zon schijnt ook wanneer je strandkleding iets strakker zit dan vorig jaar. Geniet en laat los!

 

Levering op tijd, ook bij jou.
Amsterdam, Parijs of de beursvloer: wij regelen het. Wij tonen het aantal werkdagen levertijd en een concrete leverdatum. Deadline? Een spoedlevering kunnen we vaak nóg een dag eerder leveren.
Gratis logoservice? Natuurlijk!
Gaat er geen belletje rinkelen bij ‘vector-logo’? Geen punt! Ook dat regelen wij. Ben je benieuwd hoe jouw reclame eruit ziet op een product? Vraag dan een digitaal drukvoorbeeld aan.
Luisteren is bij ons vanzelfsprekend.
Wij zijn wél een en al oor. Voor iedere klant. Of je nu vragen hebt over druktechnieken of een aantrekkelijke deal. Bel gerust. Wij helpen jou reclame maken.