ᐅ • FAQ

FAQ - Veelgestelde vragen

We krijgen van onze klanten regelmatig vragen, in verschillende fases van het bestelproces. Om alle vragen en onzekerheid weg te nemen hebben we veelgestelde vragen op een rijtje gezet. 
Ze staan nu ingedeeld per fase in het proces. Snel een antwoord vinden? Gebruik Ctrl+F en typ jouw zoekwoord in.

Oriënteren op relatiegeschenken

Ik kan mijn gewenste product niet vinden. Hoe vind ik die?
Gebruik de zoekbalk in de header van de pagina. Op de homepage van elke shop hebben we handige filters staan. Selecteer een aantal opties en de overgebleven groep producten wordt steeds kleiner. Handig! Nog niet gevonden? Mail/Bel/Chat een van onze verkopers! Je vindt de contactgegevens bovenaan de website.

 

Ik wil eigenlijk een ander product. Naar welke site moet ik?
Bovenin de header staat 'Al onze shops'. Hier vindt je al onze shops per categorie ingedeeld. Wil je meer overzicht? Ga naar maxilia.nl/al-onze-shops en krijg een compleet overzicht.

Ik wil een product binnen mijn budget. Hoe vind ik die?
Heb je een budget voor promotionele artikelen en weet je niet goed wat je moet kiezen? Gebruik dan het filter links op de categoriepagina. Hier kan je de maximumprijs per stuk invullen. Handig, omdat je nu veel sneller kunt zien welk product bij jouw wensen past.

 

Ik heb een vraag. Hoe en aan wie kan ik die stellen?
Wij zijn tijdens kantooruren op allerlei manieren te bereiken. Voor vragen kan je terecht per telefoon of mail, maar op de site kan je ook met onze productexperts chatten. Sommige vragen worden veelvuldig gesteld. Kijk bij 'Meest gestelde vragen' voor het antwoord.

 

Wanneer is Maxilia bereikbaar?
Rechtsbovenaan, onder de foto van de verkoper, staat tot hoelaat we vandaag geopend zijn. In het weekend en op feestdagen werken we niet bij Maxilia. Vragen kunnen dan wel per e-mail gesteld worden. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Is Maxilia voor bedrijven of particulieren?
Maxilia levert in principe aan bedrijven en instellingen. We leveren ook aan particulieren, maar houd rekening met de volgende zaken: Al onze producten hebben een minimum oplage, hieronder kunnen we niet leveren. Particulieren dienen vooraf te betalen, dit kan via iDeal of bankoverschrijving. Foto's kunnen we alleen drukken op Full Colour producten.

Oriënteren op een product

Ik heb specifieke wensen, maar zie geen producten die hieraan voldoen.
Zoek je een product met een specifieke wens, maar kan je die niet zo snel vinden? Dan zijn er twee opties: gebruik de zoekbalk bovenaan de pagina of gebruik de filters aan de linkerkant van de pagina.

 

Welke mogelijkheden heb ik qua kleur/bedrukking/levertijd?
Bij elk product staat de levertijd, bedrukkingopties, minimale oplage en de prijs inclusief 1 kleur bedrukking. Klik hiervoor op een product en kijk op de productdetailpagina voor gedetailleerde informatie.

 

Ik wil eigenlijk een ander product. Naar welke site moet ik?
Bovenin de header staat 'Al onze shops'. Hier vindt je al onze shops per categorie ingedeeld. Wil je meer overzicht? Ga naar maxilia.nl/al-onze-shops en krijg een compleet overzicht.

 

Kan ik een offerte aanvragen?
Ja, dat kan zeker. Klik een product naar keuze aan en je ziet onder de oranje knop op de productdetailpagina de tekst 'offerte per mail ontvangen'. Hier kan je jouw specifieke wensen aangeven.

 

Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?
We werken aan deze functionaliteit. Voor nu is het handigst om contact op te nemen met onze productexperts. Zij kunnen al je vragen over het product beantwoorden!

 

Opties van een product 

 Ik zoek een product in mijn kleur, maar zie het niet staan.
Ga naar de categoriepagina en filter op jouw kleur. Deze producten hebben we voor je in jouw kleur.

 

Ik zoek een specifieke bedrukkingsoptie/kleur logo. Hoe weet ik welk product bij mij past?
Onder 'bedrukking' staat het maximaal aantal te drukken kleuren. We kunnen je logo ook omzetten naar minder of andere kleuren.

 

Wat is de maximale bedrukkingsoppervlakte?
Onder het kopje 'Eigenschappen' staan de bedrukkingsposities en – oppervlakten voor dit product.

 

Is 4 kleuren hetzelfde als full colour?
Nee, dit is niet hetzelfde. 4 kleuren zijn echt 4 kleuren. Als een product in Full Colour gedrukt kan worden staat het erbij.

 

De prijs is anders dan ik had verwacht. Hoe kan dit?
De prijzen op de categoriepagina zijn incl 1 kleur bedrukking. Meer kleuren drukken geeft een hogere prijs, onbedrukt is goedkoper. Per kleur rekenen we instelkosten voor de bedrukking, dit omdat het productieproces dan nogmaals gedaan moet worden.

 

Is de prijs inclusief of exclusief BTW?
Alle All-in prijzen zijn exclusief BTW. In het winkelmandje tonen we de prijzen incl BTW.

 

Komen er nog kosten bij?
Alle All-in prijzen zijn exclusief BTW. In het winkelmandje tonen we de prijzen inclusief BTW. Hier zitten de instelkosten en leverkosten ook bij in. Er komt dan dus echt niets meer bij.

 

Wanneer wordt het product geleverd?
De levertijden staan in aantal werkdagen genoemd. Dit is nadat we precies weten hoe je het bedrukt wilt hebben.

 

Wanneer kan ik een voorbeeld zien met logo?
Sommige producten kan je zelf op de website maken met een voorbeeld. Als het product (nog) niet over een logotool beschikt maken wij een voorbeeld voor je. Dit gebeurt binnen 1 werkdag na bestelling.

 

Dit product ziet er mooi uit, maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Kan ik dit testen?
Je kunt van elk product een (onbedrukt) sample aanvragen. Neem hiervoor contact op met de productexpert van deze webshop.

 

Wat zijn de voordelen van dit product?
Bij de meeste producten staan +/- punten vermeldt. Deze staan op de productdetailpagina. Scroll iets naar beneden. Hier vind je ook alle overige informatie en eigenschappen van het product.

 

Zijn er vergelijkbare producten met deze eigenschappen?
Op deze pagina staan alle opties voor dit product. Halverwege de productdetailpagina staan tabbladen. Het tabblad 'In dezelfde categorie' toont suggesties voor producten met min of meer dezelfde specificaties.

 

Wat vinden anderen van dit product?
Bij sommige producten hebben klanten een review achtergelaten. Deze staat op de productdetailpagina bij het product.

 

Ik wil een ander aantal dan wordt voorgesteld. Kan dat?
Gebruik 'Voer zelf een aantal in' in het pulldown-menu. Je kunt dan zelf een aantal aangeven. Let op: dit moet wel boven het minimum aantal zijn. Lager kunnen we niet leveren.

 

Bestellen en betalen

Is het overzicht in de winkelmand compleet?
Hier tonen we je producten met de door jouw gekozen opties. De prijs is totaal, incl. BTW.

 

Komen er nog kosten bij?
Alle All-in prijzen zijn exclusief BTW. In het winkelmandje tonen we de prijzen inclusief BTW. Hier zitten de instelkosten en leverkosten ook bij in. Er komt dan dus echt niets meer bij.

 

Is het product wel op voorraad?
In de volgende stap meten we de voorraad van je product. Mocht het er onverhoopt niet zijn, zoeken we samen naar een alternatief. Binnenkort zorgen we dat je tijdens het proces al de voorraad van een product kunt zien.

 

Hoe kan ik betalen?
Als je een bedrijf hebt mag je op rekening betalen. Zo niet, dan vragen we een vooruitbetaling. Dit kan met iDeal, en bankoverschrijving.

 

Wanneer is mijn bestelling geplaatst?
Zodra je je gegevens hebt ingevuld en op 'bestellen' hebt geklikt is de bestelling geplaatst. In de stappen daarna vragen we om je logo en aanvullende info. Dit geldt niet voor iedereen. Vandaar dat we de bestelling al eerder opnemen.

 

Mag ik op rekening betalen?
Als je een bedrijf hebt en beschikt over een geldig KVK-nummer, vast telefoonnummer (geen 06) en een vast e-mailadres (geen hotmail, gmail, enz) mag je op rekening betalen.

 

Wat gaat Maxilia met mijn gegevens doen?
We gebruiken je gegevens alleen zelf. Je hoeft je geen zorgen te maken dat Maxilia je gegevens doorstuurt naar derden.

 

Welke betalingsopties moet ik kiezen?
Als je een bedrijf hebt mag je op rekening betalen. Zo niet, dan vragen we een vooruitbetaling. Dit kan met iDeal, bankoverschrijving, PayPal en nog een aantal alternatieven.

 

Wat als ik het nog niet zeker weet?
Als je nog twijfelt over het product of iets anders, neem dan contact op met onze verkopers. Zij kunnen al je vragen beantwoorden en helpen om voor jou het beste product te bestellen.

 

Moet ik nog dingen doen of aanleveren?
Als de bestelling binnenkomt kijkt Maxilia of we alle benodigde informatie hebben om de order af te handelen. Zo niet, dan laten we het weten en sturen een mail of bellen om de gegevens compleet te krijgen!

 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Na akkoord houden wij je op de hoogte over je bestelling. Sommige zaken kunnen dan nog gewijzigd worden. Twijfel je? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wordt mijn bestelling nu geproduceerd?
Als je bestelling geplaatst is en je hebt van Maxilia een opdrachtbevestiging gekregen is je bestelling compleet. Wij nemen deze dan in productie. Mocht er iets niet goed gaan, nemen wij contact met je op.

Levering

Wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten?
De gecommuniceerde levertijd is in werkdagen. Deze worden geteld vanaf de dag na je bestelling. Bestel je op dinsdag een product met 3 werkdagen levertijd, dan kan je er dus vanuit gaan dat het vrijdag in huis is. Weekenden en feestdagen zijn geen werkdagen.

 

Krijg ik een track en trace code?
Als je artikelen geproduceerd zijn worden ze ingepland voor verzending. Zodra dit bekend is ontvang je een track en trace code. Niet gekregen? Vraag er naar bij onze klantenservice.

 

Wanneer volgt de factuur?
Als de bestelling geleverd is wordt binnen enkele dagen een factuur gestuurd. Deze krijg je ook als je vooruitbetaald hebt. In dat geval is het slechts een formaliteit voor je eigen administratie. 

 

Heeft Maxilia nog iets van me nodig?
Als je bestelling in productie is hebben we alle benodigde informatie al. Eventueel kan je zelf nog een eigen referentie toevoegen of een extra e-mailadres zodat we de factuur juist kunnen leveren. Stuur hiervoor een e-mail naar de persoon die je order in behandeling heeft. 

 

Wie komt mijn bestelling brengen?
Elke drukker heeft zijn eigen vervoerder. Dit verschilt ook per product. Je krijgt een track en trace code van de desbetreffende vervoerder.

 

Wat als het niet goed gaat?
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan tijdens het productieproces of de levering. Mocht er onverhoopt ergens iets niet goed zijn gegaan, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan voor je klaar en bedenken samen met jou een passende oplossing.

After sales

Hoe kan ik nogmaals hetzelfde bestellen?
Wij zijn natuurlijk blij als je nogmaals hetzelfde product wilt bestellen. Dat wil zeggen dat het product en/of Maxilia je goed is bevallen. Je kan op 3 manieren nogmaals bestellen: een order plaatsen via de site, een offerte aanvragen bij onze productspecialist of een mail sturen naar degene die jou de vorige keer geholpen heeft. Wij voeren de gegevens dan voor je in. Vaak kunnen we je producten nóg goedkoper leveren dan de vorige keer. Vraag naar de mogelijkheden.

 

Bij wie kan ik terecht als ik niet tevreden ben?
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan tijdens het productieproces of de levering. Mocht er onverhoopt ergens iets niet goed zijn gegaan, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan voor je klaar en bedenken samen met jou een passende oplossing.

 

Krijg ik straks mails met reclame?
Maxilia blijft graag met jou in contact, ook na je bestelling. We zullen je niet spammen met allerlei mailtjes, maar proberen voor jou de meest relevante informatie te verzamelen en naar je te sturen. Wil je dit niet? Geen probleem, dit kan je aangeven onderaan onze mails.

 

 

Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de verkoper op deze website. Dan voegen we de vraag toe aan dit overzicht!

Profiteer nu van extra voordeel!
Dit is een tijdelijke aanbieding. Deze prijs is geldig tot en met 20-07-2018.
Wij maken gebruik van cookies. Onder ‘noodzakelijke cookies’ vallen alle cookies die zorgen dat de website volledig werkt en zorgen dat wij de pagina’s kunnen optimaliseren. Alle data die wij in deze cookies verzamelen zijn niet te herleiden naar jou als persoon. Daarnaast gebruiken we een aantal cookies die de website relevanter maken voor jou. Deze gebruiken we ook voor marketing doeleinden. Vink beide aan voor persoonlijke aanbiedingen en meer gemak op de website. Meer info? Bekijk onze privacy en cookies pagina.