Maxilia is Vernieuwend

Snel zoeken >

Het tijdperk van wijsheid is begonnen..

‘Als je vrij wilt zijn, moet je je medewerkers laten bepalen hoe zij het doen.’ Op 6 december heeft onze directeur zijn bedrijf Maxilia aan zijn medewerkers gegeven. Maxilia is nu een platform waarop mensen zich kunnen ontwikkelen. Van communicatiestructuur tot salaris, we bepalen het nu zelf.

 

Sindsdien werken we met klankbordgroepjes, een mix van afdelingen, die op verschillende kernpunten verbeteringen bedenken en doorvoeren. Zo is iedereen dicht betrokken bij de organisatie! Tuurlijk, vooral in het begin is het zoeken naar de juiste weg. Maar de mooiste ideeën komen uit onverwachte hoeken. En voor de grote keuzes binnen het bedrijf geldt, de meeste stemmen gelden. Enorm gaaf om te zien hoe snel mensen leren als ze hun eigen ideeën mogen uitvoeren. Het enige nadeel is dat we weer snel ICT’ers erbij nodig hebben om al de verbeteringen te kunnen doorvoeren in ons (klant)systeem..

 

Een impressie van ons kantoor en brainstormsessies:


 

 


Projecten
Naast de snelle vernieuwingspunten vanuit de klankbordgroepjes lopen er altijd een aantal grotere projecten zoals het CRM-systeem, verbeteringen aan ons eigen systeem en de werkstructuur.

 

Onze grootste innovatie van 2015 is toch wel ‘onze logotool’. Er zijn meerdere logotools op de markt, maar het grote verschil is dat die alleen werken met full colour bestanden en digitale druktechnieken. Onze orders gaan vooral in grotere aantallen waarbij gebruik gemaakt wordt van traditionele druktechnieken, veelal in Oost Europa. Daarom willen wij graag het artwork van de klant in hoge kwaliteit met bij behorende PMS kleuren. Onze nieuwe tool kan deze kwaliteit bewerken, de klant kan zijn product zelf designen waarna de fabrikant de opdracht én het artwork in haar productieflow geschoten krijgt. Daarmee verhogen we weer onze leveringssnelheid voor heel Europa.