Zakelijk
Gifts
 
 

Vijf tips om op te vallen als startende ondernemer

Foto blog - vijf tips

Je hebt je markt verkend, je strategie bepaald, een financieel plan opgesteld en je voldoet aan alle wettelijke eisen om te starten met je bedrijf. Yes, je bent helemaal klaar om de markt te bestormen. Maar wacht even: hoe zorg je ervoor dat klanten je weten te vinden? Met deze vijf tips speel je jezelf in de kijker. 

1. Ontwerp een logo

Wie aan Apple denkt, denkt aan een appeltje met een hap eruit. McDonald’s? Een goudgele M. Twitter? Juist. Een vogeltje. Een logo geeft je onderneming een gezicht en zorgt dat je blijft hangen in het geheugen van (potentiele) klanten. De eerste stap in zichtbaarheid is het ontwerpen van een logo. Ben je creatief? Ontwerp zelf een logo op Canva.

Heb je andere talenten? Voor een aantrekkelijke prijs kun je een logo laten ontwerpen op Fiverr. Op deze website vind je tientallen designers die al voor een paar tientjes de mooiste creaties maken. Wil je een retro logo of gaat jouw voorkeur uit naar een logo met geometrische vormen? Heb je binnen 24 uur een design nodig of binnen een week? Via het keuzemenu vink je jouw voorkeur aan en heb je binnen een mum van tijd een logo dat helemaal bij jouw onderneming past. 

maxilia.nl

2. Denk aan kleuren

Even een testje: noem een organisatie met de kleuren blauw en geel. De kans is groot dat je aan IKEA denkt. Kleur is een belangrijk aspect in jouw merkpositionering en bepaalt, al dan niet onbewust, voor een deel hoe klanten jouw merk zien. Een kleine kanttekening: over het gebruik van kleurenmarketing zijn tientallen wetenschappers de boeken ingedoken, maar het is goed om te onthouden dat kleurassociaties persoonsgebonden zijn. Welke kleuren passen bij jouw logo?

Er is een verschil tussen primaire en secundaire kleuren:
• Primaire kleuren zijn rood, geel en blauw. (Burger King)
• Secundaire kleuren zijn kleuren die ontstaan door twee van de drie primaire kleuren te mengen. Bijvoorbeeld: blauw + rood = paars. (Milka)
• Wanneer je de drie primaire kleuren mengt, spreek je van tertiaire kleuren.

Wil je meer lezen over kleurgebruik? Lees het blog ‘Welke kleur past bij mijn logo?’

3. Ontwerp een website

Logo? Check. Kleur? Check. Vergroot je naamsbekendheid met een website. Dat hoeft geen super-de-luxe website te zijn (lees: met een flink prijskaartje). Gewoon een website die je makkelijk zelf kunt onderhouden. Via Wordpress, bijvoorbeeld. Met de gratis handleiding installeer je zonder moeite een template, oftewel een thema, en zet je een stap in (online) zichtbaarheid.
 

Opvallen? Laat niet alleen online, maar ook offline van je horen met relatiegeschenken!

 

4. Deel relatiegeschenken uit

Laat niet alleen online van je horen, maar ook offline. Bedruk jouw logo op pennen, katoenen tassen, notitieboekjes en andere veelgebruikte producten om jouw organisatie in de kijker te spelen. Heel kort door de bocht: een relatiegeschenk of promotieartikel zorgt voor een blijvende herinnering aan jouw organisatie. Een bedrukte mok staat jarenlang in het keukenkastje van de ontvanger. Die pen met opdruk? Die komt iedere meeting weer tevoorschijn. Daarnaast zijn promotiemiddelen en relatiegeschenken relatief goedkoop. Goedkoper dan radio- of televisiereclame, bijvoorbeeld.

Kijk maar: 

maxilia.nl

(Bron: VoiceCowboys)

Bij Maxilia heb je al 500 katoenen tassen met logo voor €615,00. Bekijk de tassen hier.

maxilia.nl

5. Zet een AdWords campagne in

Er is nog een manier om je naamsbekendheid te vergroten: een (lokale) AdWords campagne. Stel, je bent huiswerkbegeleider in Rhenen en je wil meer bezoekers op je website. Zet dan het belangrijkste zoekwoord (de term die bovenaan staat in je zoekwoorden-onderzoek) in als AdWords campagne.

Er zijn verschillende gratis tools om erachter te komen op welke termen potentiele klanten zoeken in Google, waaronder KWFinder, Ubersuggest en AnswerThePublic

Via AnswerThePublic vind je zoektermen als ‘huiswerkbegeleiding voor studenten’, ‘huiswerkbegeleiding voor autisten’ en ‘wat doet een huiswerkbegeleider’. Vooral de laatste term kun je verwerken op de landingspagina van je website. Ben je gespecialiseerd in huiswerkbegeleiding voor autisten? Benadruk dit dan ook in je AdWords campagne.

 

Hoe zet je je als startende ondernemer in de picture? Blijf scherp en laat je niet uit het veld slaan. Met deze vijf tips heb jij de touwtjes in handen! Succes.

Interessant? Deel dit artikel:
Terug naar blog overzicht
More reason to smile
Levering op tijd, ook bij jou.
Amsterdam, Parijs of de beursvloer: wij regelen het. Wij tonen het aantal werkdagen levertijd en een concrete leverdatum. Deadline? Een spoedlevering kunnen we vaak nóg een dag eerder leveren.
Gratis logoservice? Natuurlijk!
Gaat er geen belletje rinkelen bij ‘vector-logo’? Geen punt! Ook dat regelen wij. Ben je benieuwd hoe jouw reclame eruit ziet op een product? Vraag dan een digitaal drukvoorbeeld aan.
Luisteren is bij ons vanzelfsprekend.
Wij zijn wél een en al oor. Voor iedere klant. Of je nu vragen hebt over druktechnieken of een aantrekkelijke deal. Bel gerust. Wij helpen jou reclame maken.
Wij maken gebruik van cookies
Je kunt je instellingen hier wijzigen
Voor een optimale website maken wij gebruik van cookies. Zo werkt de techniek beter en kunnen we jou relevante informatie tonen. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Instellingen kun je wijzigen. Doe dat op onze privacy en cookie pagina.
Alles accepteren
TrustedShops Trustmark